tirsdag den 13. december 2011

Digt i masker

" Så bliver det ikke smukkere "
For flere år siden købte jeg denne helt fantastiske strikkebog. Bare fordi jeg måtte ha´den.
Bogen hedder: Digt i masker og den dygtige strikdesigner er Solveig Hisdal


Er du til strik med historie og traditioner, så er det bestemt
en bog du bør kigge i.



Modellerne er alle med inspiration i folkedragter, brokadestof,
brudedragter og tapeter fra Norge


Da jeg for nogle uger siden havde min veninde på besøg, blev hun da også så forelsket i en af trøjerne, at hun bare måtte strikke den. (www.dqpage.blogspot.com)
I dag har jeg derfor været inde og handle lækkert Alpakagarn til hende i den lokale garnpusher i Lund.

Det er da den smukkeste buket af farver og lækkert uld.

Jeg er sikker på, at hun ser frem til at komme i gang med det smukke strikkeprojekt ;o)

 - og jeg må vist indrømme, at jeg også selv sidder og bliver temmelig fristet, til at strikke endnu en af de mange smukke traditionstrøjer. 
Jeg har særligt lyst til at strikke en, som er i brændte orange toner. Den er sååå smuk og vil sikkert bliver et hit til foråret.

 Tror jeg overvejer!



Glæder mig til at se det færdige resultat, når denne fantastiske trøje er strikket.



Dejlig aften derude i decembers tusmørke ;o)
Kærligst Hanne

3 kommentarer :

  1. kære Hanne
    Dit maske-digt og tilhørende buket i de skønneste farver bringer helt sikkert lidt lys ind i decembermørket (og febertågerne) hos din veninde ;o) (tak)
    Ja jeg faldt da pladask for den smukke trøje i bogen - men valget var svært. Som du skriver, så er der masser af rigtig flotte, og tidløse, modeller i den bog. Og man kan hurtigt blive fristet til at strikke dem alle (mere eller mindre).
    Så kom du bare igang også ! du har jo varmet op gennem flere år ;o)
    og lige nu er der Alpacafest (måneden ud).
    Jeg er spændt på at få garnet - og nej, det ER svært at vente. Selvom projekter står i kø, så kribler det med de farver ..
    kh Mona

    SvarSlet
  2. Kære Mona
    Glæder mig, at du glæder dig ;o))
    - Sender dig gerne en "farvebuket" i ny og næ, til glæde og motivation.
    Kh. Hanne

    SvarSlet
  3. Jeg kom lige forbi, via monaelisabeths blog ;O) Hun har ret det er da en fantastisk bog, måske jeg skulle sætte den på ønskesedlen her til jul - jeg tror det! Tak for kigget

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...