onsdag den 14. december 2011

toilettasker i patchwork

To julegaver klar til at blive sendt.
I dag har jeg syet skønne toilettasker, til mine to søde niecer i julegave.
Vi skal ikke holde jul sammen, men jeg ved med sikkerhed, at det bliver en gave, som de bliver glade for.  Det er nemlig sååå sejt, at have noget, der står RIMMEN på
- ikke mindst, når man nu også selv hedder det ;o))

Afsted med juleposten til Danmark....

Toilettaskerne er ikke helt ens, så de kan jo bytte hvis de vil.




På begge tasker er der syet gamle broderier og bedstes lyserøde
kaffedug ind. - Der er altid en lille historie at fortælle.



Her kan du se effekten af, det fine lille broderi og pyntebåndene tæt på.



Nedenfor har jeg vist hvordan jeg syr patchwork til toilettaskernes ydeside. Det er en meget tilgængelig måde at starte med at sy patchwork på, hvis man ikke har den store erfaring.
Start med at klippe, rive eller skære stof ud i strimler og sy dem på et stykke underfoer.
Pynt derefter med bånd og andet godt ;o)


Til glæde og inspiration !
Kærligst Hanne

2 kommentarer :

  1. Det er jeg sikker på vil vække glæde :)
    Sikke flotte og unikke toilettasker!
    Du kan bare det der :)
    Kh Mona

    SvarSlet
  2. hfej og tak for din skønne blog..jeg har et spørgsmål: jeg har en del ældre/gamle dynebetræk, havnklude og broderede "køkken"ting som jeg synes er lidt møre.............kan stofferne holde til fx lille barnekjole eller andet?? ville være ærgerlig at sy, hvis det ikke kan holde.

    mvh Mona Dall, Odense

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...