tirsdag den 10. januar 2012

Den gamle bamse.

Han er en historie for sig...en meget gammel historie.
Han er vel 100 år gammel eller mere. Han har været min morfars bamse og er helt sikkert også blevet leget med af min mor, og hendes bror, under krigen. Igennem hans lange liv som bamse, er han blevet lidt slidt og er derfor blevet repareret lidt her og der, men han klarer sig i det store hele godt.

Den lille bænk som han sidder på fra 40érne og den har han siddet på, alt den tid jeg kan huske. Hans faste plads var oppe på det gamle børneværelse, hjemme hos min mormor. Som barn var jeg bestemt ikke imponeret af ham. Jeg syntes, at han var hård og vist også lidt grim. I dag er han til gengæld et meget kært eje, som sidder på en hylden i mit soveværelse, og nyder sit otium ;o)


Her er han så, den meget gamle og kære bamse. Det gamle sengetøj i baggrunden er
  er fra 20´erne og ligeledes fra min mormors hjem.




Måske er der nogen af jer, der kender mere til gamle bamser end mig og kan fortælle ?




Dejlig dag til alle derude :o)

Kærligst Hanne

2 kommentarer :

  1. Desværre ikke - ud over at det er et klenodie :o)
    Hyggeligt med den slags arvestykker.
    Og du har nogle fede ting fra din mormors hjem.
    kh Mona

    SvarSlet
  2. ja, ville ønske at jeg kunne havde haft plads til meget mere. Faktisk var det også mine oldeforældres hjem. Så du kan vil forestille dig, hvor mange gamle skatte det godt 300 m2 hus kan havde gemt på.

    Uha...

    Kh. hanne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...