onsdag den 15. februar 2012

Det kalder jeg en Valentinsgave ;o)



-  En vild og skøn boligdrøm, er gået i opfyldelse.
I mandags sluttede jeg mit blogindlæg af med, at fortælle, at jeg var mit i en gyser af ufattelige dimensioner. På det tidspunkt havde vi lagt bud ind på det skønneste hus her i Sverige og måtte opleve, selv i disse bolig-krisetider, at komme ud i et kapløb med to andre familier, som også havde set netop dette hus som deres drømmebolig.

uha...søvnløse nætter, og lange kryptiske snakke med os selv om, at der nok var en mening med det, hvis ikke det skulle bliver vores hus. Strategier for at kunne håndtere skuffelsen og planer for hvad vi så skulle gøre med vores drømme.

MEN,
Vi har købt huset og hvilken drøm det er.
Kig med ;o)


Velkommen i vores nye hus 
En smuk og meget nænsomt renoveret villa fra 1920.
- Jeg vil garantere varm kaffe, hjemmebagte boller og super god stemning ;o)

Det kommende teenageværelse på loftet og et kig til vores badeværelse.

Ja, ord bliver jo næsten overflødige her, synes jeg
- tror bare at jeg lader billederne fortælle deres egen historie om en boligdrøm , som er gået i opfyldelse.

Vi kan ikke overtage huset før om tre måneder og det føles som en evighed.
I mellemtiden skal vi selvfølgelig kigge i boligbøger og blade. Jeg skal gøres patchworktæpper færdige. Male et nyt billede eller to. Renovere lidt møbler måske (vi kommer til at mangle) og så skal vi drømme :o)



Har du ideer og billeder, der kan inspirere, tager jeg imod med kyshånd.

Kærligst Hanne




Der er to kaminer i boligen og de virker ;o)
Den her står i soveværelset og den anden er jadegrøn og står i stuen.

14 kommentarer :

  1. Arj hvor fantastisk! Hvor ser det skønt ud - og måske holder jeg dig op på det med kaffen?!? Ha, det er da for fedt for jer. Tillykke med det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o)
      Og du kan regen med den kaffe, hvis du kommer forbi.
      kh. Hanne

      Slet
  2. Fantastisk ja :) Uhh sådan en drøm har vi også haft! Den er desværre bare ikke blevet til noget. Flemming har jo familie i Sverige, og vores plan var også et sommerhus i nærheden. Men men, sådan skulle det ikke være lige nu :) Men sikke et fedt hus! Jeg VED at du tryller lidt her og der, og så bliver det den skønneste villa i hele Sverige :) Glæder mig til at se flere billeder senere! Tillykke med købet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha Mette, jeg glæder mig helt vildt og billederne ræser rundt inde i hovedet og spisebordet er fyldt med bøger og blade. Det kunne da ellers være hyggeligt med jer i nærheden. Vidste ikke at Flemming var lidt Svensk ;o)
      Du kan regen med flere foto når den tid kommer ;o)
      Knus til dig
      Hanne

      Slet
  3. Det er virkelig en drøm! Hvor er det flot... og lægger jo op til super lækker indretning.. nænsom og romantisk... wauw... Er helt pjattet med brændeovnene...
    Jeg er så misunderlig og glæder mig til at se hvordan I får jer indrettet...
    Solhilsner
    Stine (som stadig selv indretter...med masser af farver og billeder...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine
      Ja er det ikke. Jeg/vi er simpelthen så glade og kan bare ikke vente ;o)
      Jeg har så mange ideer, at de står i kø for at finde sin plads. Godt der er mange rum, så er der jo mulighed for farvetemaer og stuen neden under med den jadegrønne kamin, bliver en sand fornøjelse at indrette.
      Glæder mig også til at se, når du er klar med et par stemningsbilleder fra din drømmebolig.
      kh. Hanne

      Slet
  4. hej Hanne
    MON du mangler ideer ?? ;oDD
    jeg vil tro de allerede står i kø .. ligesom møblerne ;o)
    (jeg har en sofa og et sofabord, hvis det skulle være .. )
    Det bliver bare SÅ fedt ! Det perfekte hus til jer ..
    kh Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. :o)
      Jeg vil da tænke over tilbuddet...skal jeg selv hente ???
      - Det er så bestemt et helt perfekt hus for os.
      Glæder mig til at vise det til dig ;o)

      Slet
  5. Hold da op for et drømmehus - kæmpe stort tillykke med købet!
    Jeg mangler altså et billede udefra ;O))
    Rigtig god fornøjelse med forberedelserne og jeg glæder mig til at se mere til huset!

    SvarSlet
  6. Tak for det Kirsten og du kan tro at vi drømmer ;o)
    Kan da godt se, nu du skriver det, at det mangler. Jeg skal få det lagt på så du kan danne dig et indtryk.
    Jeg kan så helt bestemt love dig, at der kommer masser af billeder, når vi når så langt.
    Kh. Hanne

    SvarSlet
  7. Holy crap for en fed villa ! - kæmpe tillykke med den. Selv er vi også midt i bolighelvedet, hvor vi venter på at få solgt og imens holder øje med at drømmehuset ikke sælges lige foran snuden på os ;-)

    SvarSlet
  8. Ha ha ha .... må lige grine ... nej, den læser jeg lige op for min mand ;o)))))
    SKØØØN kommetar !!!
    Uha, jeg er faktisk præcist så begejstret som du skriver og det kribler i fingerne for at komme igang og hovedet køre 24 timer i døgnet.
    Kender udemærket det mareridt du beskriver, har lige selv været igennem salg af hus i Danmark, som tog halvandet år.
    OG så den panik med at kigge huse imens og være bange for at de sælger drømmehuset foran næsen på en.
    Jeg krydser fingre for dig og se nu... det kan jo ende med at I er lige så heldige som os.
    Pøj pøj ;o))

    SvarSlet
  9. Wauhh... hvor ser det lækkert ud, er vild med de svenske huse, de kan bare et eller andet, som danskerne godt kunne lære lidt af.

    Glæder mig til at følge med...

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  10. Kære Susi ;o)
    Tak for din hilsen. Jeg synes det er rigtig dejligt at du har lyst.
    Lige nu har vi gang i den seje del af processen, men i enden af alt det arbejde kommer alt det herlige, dejlige og vildt spændende med indretning.
    Ja, de svenskere kan noget.
    Knus Hanne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...