torsdag den 5. april 2012

En af de vildt nemme og rigtig gode



Er du til gedeost ?
- så er her lidt nemt til påskebordet eller måske til en anden dag


Jeg har ikke altid syntes, at gedeost var det bedste, men jeg har vel vænnet mig til smagen, og nu er det så pludselig blevet til noget af det bedste ;o)

En af mine yndlings-hurtig-retter er dette stykke brød:
Tá noget brød (det behøver ikke at være fra i dag), læg skiver af gedeost oven på og put det i ovnen på 200 grader, ca. 10 - 15 min.
Når det kommer ud af ovnen, lægger du finthakkede tomater og frisk basilikum på det varme brød og til sidste lidt Balsamico eddike, salt og peber.
Variationen kan være, hvis du ikke er til gedeost, at du prøv med en anden slags ost.

Måske kunne det også smage rigtig godt på rugbrød... det må jeg vist selv lige hà prøvet ;o)


Længere er den historie ikke. Det er billigt, det er nemt og 
det smager godt, både som forret og frokostret.


Velbekomme og fortsat rigtig god påske


Kærligst
Hanne

2 kommentarer :

  1. Det ser flot ud!
    - men nej, jeg er ikke til gedeost ;-) ej heller tomat faktisk.
    Hilsen hende-den-kræsne :)

    SvarSlet
  2. Umm, jeg kender det og mums siger jeg bare. Jeg plejer faktisk at lægge tomaterne nederst og de kommer derfor med i ovnen!

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...