fredag den 20. april 2012

Hvad ved jeg egentlig om at lave SUSHI ?

- Ingen ting... slet ingen ting , men jeg kastede mig ud i det alligevel.
Min forestilling var, at Sushi er mystisk og gådefuldt Japansk mad som vi, i Vesten, ikke ved en disse om at lave. Jeg ved at en sushi-kok står i lære i, ja jeg ved ikke hvor mange år, men mange,  for at kunne beherske den ædle kunst.
SÅ ikke uden frygt har jeg kredset omkring SUSHI'ens gåder og tvivlet på om det mon var klogt, at kaste mig ud i den slags "kunst".
MEN, jeg lod mig friste, og vel også lidt provokeret, til at give det et forsøg og hvilken overraskelse ;o)
(-jeg beklager den dårlige billedkvalitet)

SE MED:



Hvis du pynter sushi'en bliver den meget mere spændende og appetitlig at se på og stykkerne 
kommer heller ikke til at ligne hinanden.


 Jeg har denne lille grundbog, som jeg kigger i, men der er masser 
af gode sider på nettet, med gode forklaringer og inspiration.

 Special varerne fandt jeg i Tiger... lidt pudsigt måske ?
De kan selvfølgelig også købes i de fleste fødevarebutikker.


Måske er det i dag, du skal kaste dig ud som Sushikok?
Det kan bestemt anbefales ;o)


Kærligst Hanne







4 kommentarer :

  1. Umm det ser lækkert ud og forhåbentligt smagte det lige så godt som det er flot ;O)

    SvarSlet
  2. Det smagte rigtig dejligt og vi fik alt det vi kunne spise ;o)

    SvarSlet
  3. Det svære er at pynte det :o)
    men det har du i vanlig stil klaret fint ..
    og nu er du i træning til næsten gang jeg rammer Sverige :oD
    kh Mona

    SvarSlet
  4. En klar aftale ;o)
    - på den måde er familien også til fisk.
    kh. Hanne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...