onsdag den 17. oktober 2012

Street art på Mallorca

Ja, hvem havde nu troet det ?
Midt i Palma by kom jeg pludselig til en åben plads, som var moderne og meget anderledes end hvad jeg ellers så i byen. 
Som billedet viser, stod der midt på pladsen en hus, der var vendt på hovedet. "hvem skulle nu havde troet det ?"...  ganske uventet mellem palmer, Katedral og den Romerske bymur. Da jeg kom tættere på kunne jeg se, at det var ikke kun "huset på hovedet", der var leget med her. Flittige hænder havde hæklet og strikket pynt til træer og skulpturer.
Den slags glæder og fornøjer virkelig stort, når man  mindst venter at se det ;o)





 Prøv at se hvordan børn og voksne pludselig bliver interesseret. 
Før ville de sikker bare havde gået forbi.
Imponerende at se, at gaden får ny betydning.

 Store træer kræver godt nok meget strik.
- og jo, jo, jeg måtte da lige hen og røre ;o)




Kærligst Hanne


9 kommentarer :

  1. Ha hvor er det sjovt - City 2 go home :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er andre der også godt kan, men så nu ikke biler i strik -griner ;o)

      Slet
  2. Ih hvor hyggeligt. Og hvor ser der sommerlækkert ud *suk* du heldige asen!
    Knus, Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sååå sommerlækkert LIv :o))

      Slet
  3. Strikkedillen / grib garnet er åbenbart også nået til Palma , dejligt at vide måske man liiige skulle smutte ned og mærke ......;-))
    Tak for at du delte denne oplevelse, ønsker en rigtig god ferie ...nu har du vel strikketøjet med

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med strikkedillen er nået langt omkring og en fornøjelse at se, når man mindst venter det ;o)
      Kan VARMT anbefale at du smutter ned og mærker lidt på det -hi hi hi ....
      og selvfølgelig havde jeg strikketøjet med i tasken. Det vil jo være som at rejse uden pas og penge, ik ?!
      kh. Hanne

      Slet
  4. Er typen der ikke rigtig ved hvad jeg skal mene om det :o)
    Synes det er super positivt med sjove input og farver hvor man mindst venter det, og ingen tager skade af lidt strik om halsen/stammen. Men er nok også så meget naturmenneske, at jeg synes træerne er kønnere uden...
    Heldigvis er vi så forskellige alle sammen ;o)

    SvarSlet
  5. Jeg kan nu godt følge dig Lise. Tror jeg ved hvad du mener... Det er jo ikke smukt som i SMUKT !
    MEN, alt det strik omkring træer og lygtepæle er jo ikke, i min verden, et forsøg på at forskønne, men mere en leg med farver og installation i det offentlige rum. Det "forstyrrer" os lidt. Jeg synes at det "larmer" på den fede måde. Sådan som: "det havde du nok ikke ventet, hva", og "hvad synes du så lige om det ?"
    Vi bliver pludselig nødt til at forholde os til det, bruge tid på at tage det ind og går der fra med en oplevelse.
    Om det er smukt ??? aner det ikke. Måske på sin egen helt særlige måde ;o))
    Knus

    SvarSlet
  6. Hej Hanne
    Det ler skægt når man sådan uventet løber på noget Street art -det giver lige et friskt pust.
    Hilsen Mona

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...