onsdag den 6. marts 2013

Flere gamle klude med historie

Endnu et patchworktæppe med en god historie ...
om sommer, strand, vand og blå himmel
Tæpper her forestiller, hvis du kigger rigtig god efter, en strand med vand, sand, marehalm og himmel.
De fotos jeg viser er desværre lidt gamle, og egentlig vil det havde været meget nemmere at se, hvis tæppet var hængt op, i stedet for at ligge på gulvet, men det gør det altså ikke  ... it is as good as it gets.

Et rigtigt "strandtæppe" ser sådan her ud ;o)
 Tæppe måler 200 x 145 cm
og er blandt andet syet af genbrugs-tekstiler.
Gamle duge, gardiner og drengenes tøj og babysengelinned fra da de var små.

 Hvis du kigger godt efter, kan du se nogle tekstilfotos på noget af stoffet.
Tæppet er nemlig syet til morfar, og da han er ret vild med mine drenge, 
skulle de selvfølgelig være med på tæppet ;o)

 Jeg har broderet i frihånd med symaskinen på tæppet.
Hvis du kigger godt efter, kan du se fisk, en hummer, muslinger, marehalm og måger på himlen.

Hele tæppet er først syet som baner og efterfølgende syet sammen til et helt tæppe.
En meget nem teknik, når man skal sy et helt tæppe.

Kærligst Hanne

13 kommentarer :

  1. Hvor er det et fantastisk tæppe, jeg kan godt lide, at du indbygger en hel historie

    SvarSlet
  2. Fantastisk flot tæppe - det er jo nærmest et "maleri" .
    Smukt :)

    SvarSlet
  3. Fantastisk flotte tæpper og dejligt når der hører en historie med

    SvarSlet
  4. Endnu et smukt tæppe! Fantastisk ide med billeder af familien :)

    SvarSlet
  5. Hvor r jeg IKKE misundelig, nej nej nej ærligt, det er bare så inspirerende at se og giver lyst til at være kreativ

    KH bedstemorkaren ;-)

    SvarSlet
  6. Smuk historie - og et fantastisk flot arbejde :-)

    SvarSlet
  7. Hold da op et arbejde det har været at lave det! : )

    SvarSlet
  8. Virkelig smuke og gennemført håndarbejde - det er helt fantastisk og jeg kan godt lide at der er fotos på.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  9. Det er vildt flot og super personligt med billeder på:O)
    Ælsker dine fisk og muslinger, fantastiske god ide. Kunne være jeg skulle sy et til sommerhuset man kunne sidde og putte i, mens jeg kæmper med mine strikkepinde.
    Torsdag kram til dig

    SvarSlet
  10. Hold nu op, det er nogle vildt vildt flotte tæpper du har lavet :-)
    Knus Jo

    SvarSlet
  11. Hold da op hvor er det flot!! Og hele den historie som du har arbejdet ind i, det er jo genialt. Dygtig er du!!!

    SvarSlet
  12. Åh hvor er det flot og sikke detaljer.

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...