mandag den 6. maj 2013

Sommerhusdrømme

Dem har jeg mange af.
De sidste fire dage har jeg været projektleder på renoveringen af vores sommerhus. 
Det trænger nemlig til en meget kærlig hånd og er virkelig blevet forsømt de seneste år. Det er et ældre hus og sliddet er efterhånden blevet meget tydeligt.

En ting jeg har lært mig selv er, at vil man leve sine drømme ud, så må man smøge ærmerne op selv og komme i gang med at skabe den fremtid man drømmer om.

og
her er hvad jeg drømmer om



Og her er realiteterne

 Et ældre sommerhus fra 1969, på en dejlig og ugeneret placering
-Jeg har betilt nye hvide vinduer.
-Huset og skorstenen skal males sort.
-Udhæng, hegn ol. skal repareres

Sådan ser huset også ud i dag. Billedet er fra 2007.

Vi købte i sin tid en "trækasse", med brune panelvægge og lofter.
Alt blev dengang ryddet og vægge, lofter og gulvet blev malet hvidt i hele huset.

Det blev indrettet med genbrugsmøbler, som jeg malede og syede lidt puder til.
Super hyggeligt, men efter flere års slid, skal der nu nyt til.
Huset skal ligeledes males over alt indvendigt, et arbejde jeg selv vil kaste mig over.

Om jeg formår, at skabe lignende stemninger som drømmebillederne foroven, er uvist,
men det skal bestemt have et forsøg ;o)

I ønskes alle en dejlig mandag

Kærligst Hanne

13 kommentarer :

  1. Hyggeligt med et sommerhus og jeg tror på at du nok skal få skabt et meget hyggeligt og stemningsfuldt hus <3

    SvarSlet
  2. Med de evner, du besidder, er jeg slet ikke i tvivl om, at du får fremtryllet et sommerhus helt efter dine ønsker

    SvarSlet
  3. Kære Hanne.... Du har den positive indstilling.... You are almost there......

    Kram Charlotte

    SvarSlet
  4. Det formår du helt sikkert ..
    Huset har potentialerne, og du ideerne .. så deeettt..
    (og vi andre har måske en anelse knofedt tilovers ;o)

    SvarSlet
  5. Jeg tror på dig - og er vild med dit ideal om at leve drømmen ud.
    Smil fra Signe

    SvarSlet
  6. Skønne smukke drømme - med det jeg har set til din skaberevne her på bloggen, ja så tror jeg du får en drøm til at gå i opfyldelse :)
    Rigtig god fornøjelse - også selvom fornøjelsen består af hårdt arbejde :)

    SvarSlet
  7. Rigtig god arbejdslyst - jeg er sikker på det bliver godt, når du tager fat :))

    SvarSlet
  8. Hårdt arbejde du er igang med, men det skal nu nok lykkes ;O) Pøj pøj

    Mona

    SvarSlet
  9. Det eneste du mangler søde er timer i døgnet. Resten skal nok komme. Kan sagtens forestille mig det færdige resultat. Smukt, lyst og i en Hanne-stil der fuldendt til mindste detalje <3

    Go for it kære - Det bliver det sommerhus vi andre drømmer om :o)

    Kæmpe kram.

    SvarSlet
  10. Dejligt og spændende projekt ... go' fornøjelse :0)

    SvarSlet
  11. Årh det ser hyggeligt ud! Sig til, så kommer vi og giver en hånd med : )

    SvarSlet
  12. Jeg er ikke i tvivl om at det nok skal lykkes for dig. En weekend med symaskinen for dig, manden og sønner med pensler også bare derud af.

    SvarSlet
  13. Hep hep, det skal du nok klare. Glæder mig til at se før og nu fotos ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...